TOP NEWS

Selamat datang, dan tinggalkan lah kat JPY nasihat-nasihat yg berguna ya! Jangan lupe tegur JPY, ok?

Wednesday, April 10, 2013

Penat Jugok Weyh...

"Mu tahu dok.. Aku dah tinggal wat keje cari bahan makanan utk program macam program COMRADE dulu selama 3 tahun doh?.. Oh berat.. berat!"

Memang sakit pinggang. Biar ah mu nok kate aku tua kerepot pun, tapi nok ghoyak jugok bahawasanya aku doh lame doh dok wat keje cari makanan kering kat NSK atau TESCO. Kini masa itu kembali lagi.... Jeng jeng jeng!!!

Leadership & Spiritual Camp anjuran CENSERVE ni merupakan 'maclead' versi CENSERVE khas untuk budok-budok (student iium) di bawah pantauan CENSERVE. Nama kem, maka tempat tinggal mesti ah khemah sebatang kera. Bebudok ni akan duk dalam khemah, berak kencing kene gali lubang, korek sendiri dan macam2 lagi modul survivor. Aku banyok cerita kan, sesak nafas budok ni (kalau lah diorg baca blog aku ni, tapi diorang tau ke aku ada blog?) hahaahhaha......

Aku akan bertolak esok. Hari ni, bersama Lotfi Amir dan Kak Mer mencari barang di TESCO dan NSK manakala abang Din 'kocik' bersama Abang Amran drebar bas UIAM (hari naik bawak lori UIA) pergi beli lubang jamban serta barang2 hardware yg lain. Esoknya, hari Khamis, aku bertolak pukul 11 pagi dari UIA ke Kem Penor, Pekan, Pahang. Jadi orang Pok Jib ah 3 hari 2 malam sebab guna kawasan dia kan esok...kah kah kah. Kawasan sementara, mana tahu kali ni tumbang pulok. Terik ni lah!

Tiba-tiba menceloh seseorang, "Ada aku tanya apa yg berlaku hari ni? Ade aku kesah, wahai JPY?"

Cilakak sungguh. Doh name blog, suka ati aku ah nok tulis pebende pun. Hahahaha. Jangan mara arr... Aku cerita sbb nok mintak kt korang doa agar program kami lancor, selancor2 nya.. ameen... =)

p/s: “Berdasarkan kata Imam Syafei, dunia itu adalah tanaman untuk akhirat.” (petikan ayat ni dari sini: http://www.mohdshazni.com/2013/01/all-is-well/)

0 comments: