TOP NEWS

Selamat datang, dan tinggalkan lah kat JPY nasihat-nasihat yg berguna ya! Jangan lupe tegur JPY, ok?

Tuesday, July 23, 2013

Aku Manusia Lemah



Aku memandang cermin.

"Weh, kau tak habis-habis buat hal, kan?"
"Aku tau,  aku salah. Aku bukannya perfect!"
"Elleh, kau tak habis-habis buat hal.. Takkan kau tak faham?"
"Aku lemah bab perasaan-perasaan ini..."
"Itu lah engkau, selalu buat orang terluka, terguris. Kau memang tak belajar dari pengalaman lampau, kan?"
"Pengalaman lampau lagi teruk. Aku, kalau boleh tak nak ulangi, dah.."
"Engkau, bagi nasihat, bukan main pandai, kan??!"
"Aku tau... kali ini 'timing' aku salah..."

Aku berpaling dari cermin. Menadah tangan.

"Ya Allah. Aku mohon perlindungan mu dari Syaitan yang direjam. Sesungguhnya, aku tidak putus-putus membuat dosa dan mengundang kemurkaanMu, aku takut, ya Allah. Engkau ampunilah aku, tunjukilah jalan yang lurus. Kurniakanlah hidayahMu, jauhkanlah aku dari perkara-perkara mungkar dan keji, Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim. Ampunilah aku."


0 comments: